Navigera dig fram här   Lördagen den 21:e december 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen ATV  
  ATV tester  
  Quad racing  
  ATV nyhetsarkiv  
  Prenumeration ATV  
  Tidigare nummer ATV  
  Forum - ATV & Quad's  
  Årets ATV  
  Medlem  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15299  
  Antal nyheter: 5827  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 30775 st  
  Igår: 80664 st  
  Denna månad:
1619132 st
 
  Föreg. månad:
2225596 st
 
  Totalt: 100954881 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. sunnne
2. RHG
3. micke666
4. FrankJScott
5. TheOne
6. Swarte
7. Herbert
8. allimac32
9. Alpinemadness
10. Hajen54
 
 
Här är du: I tidningen: 2023, nr 6 > Artikel: TEst Polaris Ranger XP 1000 EPS Nordic Pro SE
 

TEst Polaris Ranger XP 1000 EPS Nordic Pro SE

Ranger XP 1000 är en modell som numera även finns som Nordic Pro Edition. Modellen har i och med sin nordiska inspiration ett förinstallerat värmepaket anpassat för våra nordiska förhållanden. Denna modell har ett robust utseende och avskalad design som ger ett sportigt intryck fastän det är en rejäl arbetsmaskin.

I förarhytten sitter man bekvämt med en upprätt ställning för ryggen, där vinkeln mellan säte och ryggstöd ger en skön förarmiljö. Man har bra med plats för benen och foten får en bra vinkel mot gaspedalen då hälen hela tiden får stöd mot golvet. Trepunkts säkerhetsbältet sitter bra runt kroppen och det finns en inbyggd säkerhetsfunktion som gör att om bältet inte är isatt så kan man maximalt köra i 20 km/h med en summer som ljuder högt. Sätet går att justera i längdriktningen, samt att ratten går att justera i höjdled så man får en så bra ergonomisk körställning som det bara går att få. I hytten kan man sitta tre personer, inklusive förare. En passagerare i mitten och på platsen längst ut till höger kan man antingen sätta en passagerare eller fälla upp sätet och använda utrymmet som lastplats.

Mer komfort
Som förare är det enkelt att komma åt reglagen, i form av spakar och knappar. Den största komfort fördelen är egentligen förarens placering i chassit. Då man sitter och kör i ojämn terräng känner man att kroppen sitter centrerad i längsled, vilket gör att komforten ökar och man slipper onödiga kast i framför allt huvudet och nacken. En optimal placering som gör att man slipper slösa onödig energi på att sitta och parera varje hål, sten eller gupp man kör över.

Prenumerera
Prenumerera och spara pengar och du slipper söka tidningen i slutsålda butiker!

Lösnummer
Köp ett lösnummer hitta närmaste köpställe här!

 
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddävgen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.atv-quad.se