TEST Can Am Outlander Pro XU
Can-Am släppte denna nya modell vid sin senaste återförsäljarkonferens för någon månad sedan. På de bilder man fick se på nätet såg det inte ut som om att det var så stora förändringar på designen, men då man ser den i verkligheten har den flera fina nyheter.
Ny design
När man går runt Outlandern ser man att den har fått ett nytt utseende. Framtill har man nya LED lampor som påminner en del om de som sitter på BRPs snöskot-rar. Små fyrkantiga med bra ljus. Under huvudstrålkastarna sitter det avlånga LED lampor som ger en form av angeleyes funktion vilka också ser snygga ut då man kör i mörker. Även bakdelen med LED lampor har fått en ny design.
Ökade lastmöjligheter
Framtill på maskinen har man en lastyta med LinQ-fästen. Det som är nytt här är den låda i plast som man fällt ned jäms med lastracket fram. Utrymmet är bra tilltaget och skyddar mot att vatten ska tränga in. Reglagen för att öppna luckan sitter lite tight mot rörramen så ibland får man hjälpa till genom att trycka ned spärren samtidigt som man lyfter på locket. Möjligen går detta att justera till. Baktill har man en nedsänkt lastyta med ett ovanpåliggande lastrack med LinQ-fästen även här. En bra lösning som gör att man kan ställa ned sin utrustning och använda lastracket att fästa utrustningen i. Sedan har vi ett fack under styret där man både kan lägga sin mobiltelefon och ladda den då det sitter 2 USB uttag därinne. Ett fack på en liter eller två är perfekt för små saker, handskar, mössa eller annat man vill ha lätt tillgängligt. Man har även ett 12 volts cigarettuttag på vänster sida under styret.
Prenumerera
Prenumerera och spara pengar och du slipper söka tidningen i slutsålda butiker!
Lösnummer
Köp ett lösnummer hitta närmaste köpställe här!
 
|