TEST CF Moto Z Force 1000 EFI Black EPS TB
Motorn är en 4-takts vätskekyld V-twin på 963 kubik med en enkel överliggande kamaxel. Själva insprutningen sker genom en Bosch EFI. Z Forcen ger ett initialt bra gensvar på gasen som nästan blir hetsigt. Nu fick vi denna modell direkt ur lådan så det kan vara en förklaring då varken drivrem eller variator hunnit köras in. Det blev en stor skillnad efter bara 6 mils körning då hetsigheten delvis men inte helt försvunnit. Försvinna får den heller inte helt göra, då försvinner en del av karaktären på maskinen. Motorn ger bra acceleration direkt från start och fortsätter genom hela registret. Petar man in lågväxeln får man en långt smidigare karaktär på motorn. Med lågväxeln ilagd och körning ute i terrängen, får man en smidig motorkaraktär med mycket dragkraft. Bromsen har en bra verkan och är lätt att dosera. Som primär bromshjälp kan man använda motorbromsen som ser till att ta ned hastigheten mjukt och behagligt.
http://www.skoter.se/pren
http://shop.skoter.se
http://www.skoter.se/digitalt
 
|