Can-Am Maverick Trail DPS 1000
Detta är en purfärsk nyhet som tyvärr inte hittar till oss före sommaren 2018. När Can-Am hade sin senaste produktlansering här i höstas var Maverick Trail en av de nya modellerna som visades. Den hamnade lite i skymundan av bland annat den 172 hästkrafter starka nyheten Maverick X3 rc Turbo R. Men så borde det inte vara för Maverick Trail är en intressant ny produkt.
Nätt men ändå rymlig och med en potent motor är ord som jag vill använda när jag beskriver den. Den kommer i två versioner, en 800 och denna 1000-modell. Motorn är den beprövade V-twinen från Rotax på 976 kubik och 75 hästar. Med styrservo och enkel motorstyrning i Sport- eller ECO-läge.
Kontroll
När man sitter bakom ratten och kör slås man över den höga komforten. Förarplatsen är rymlig och sikten runt om fordonet är mycket bra. Stolarna som är av sportmodell är justerbara 127 mm fram- och bakåt. De är även bekväma och det var enkelt att justera dessa. Ratten och reglagen gav en bra kvalitetskänsla. Sedan uppskattades även de smarta och rymliga utrymmena. Totalt 20 liter utrymme är aldrig fel.
Instrumenteringen är spartansk men modernt tydlig. Här visas det som är nödvändigt. Tydliga siffror med bra kontrast. Du har bra koll på när du har fyrhjulsdriften i och eller när diffen baktill är låst. Bränslemängd och vilket växelläge du valt. Varningslamporna är även de tydliga.
Läs mer i tidningen
www.skoter.se/pren
shop.skoter.se
www.skoter.se/digital
 
|