Navigera dig fram här   Lördagen den 21:e december 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen ATV  
  ATV tester  
  Quad racing  
  ATV nyhetsarkiv  
  Prenumeration ATV  
  Tidigare nummer ATV  
  Forum - ATV & Quad's  
  Årets ATV  
  Medlem  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15299  
  Antal nyheter: 5827  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 30326 st  
  Igår: 80664 st  
  Denna månad:
1618683 st
 
  Föreg. månad:
2225596 st
 
  Totalt: 100954432 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. sunnne
2. RHG
3. micke666
4. FrankJScott
5. TheOne
6. Swarte
7. Herbert
8. allimac32
9. Alpinemadness
10. Hajen54
 
 
Här är du: I tidningen: 2022, nr 6 > Artikel: Can-Am Maverick Trail DPS 1000
 

Can-Am Maverick Trail DPS 1000

Detta är en purfärsk nyhet som tyvärr inte hittar till oss före sommaren 2018. När Can-Am hade sin senaste produktlansering här i höstas var Maverick Trail en av de nya modellerna som visades. Den hamnade lite i skymundan av bland annat den 172 hästkrafter starka nyheten Maverick X3 rc Turbo R. Men så borde det inte vara för Maverick Trail är en intressant ny produkt.
Nätt men ändå rymlig och med en potent motor är ord som jag vill använda när jag beskriver den. Den kommer i två versioner, en 800 och denna 1000-modell. Motorn är den beprövade V-twinen från Rotax på 976 kubik och 75 hästar. Med styrservo och enkel motorstyrning i Sport- eller ECO-läge.

Kontroll
När man sitter bakom ratten och kör slås man över den höga komforten. Förarplatsen är rymlig och sikten runt om fordonet är mycket bra. Stolarna som är av sportmodell är justerbara 127 mm fram- och bakåt. De är även bekväma och det var enkelt att justera dessa. Ratten och reglagen gav en bra kvalitetskänsla. Sedan uppskattades även de smarta och rymliga utrymmena. Totalt 20 liter utrymme är aldrig fel.
Instrumenteringen är spartansk men modernt tydlig. Här visas det som är nödvändigt. Tydliga siffror med bra kontrast. Du har bra koll på när du har fyrhjulsdriften i och eller när diffen baktill är låst. Bränslemängd och vilket växelläge du valt. Varningslamporna är även de tydliga.

Läs mer i tidningen

www.skoter.se/pren
shop.skoter.se
www.skoter.se/digital

 
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddävgen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.atv-quad.se